Verzekering

Als je bij Fysiotherapie Uniek onder behandeling komt, vinden wij het belangrijk dat je niet voor verrassingen komt te staan. Graag informeren wij je graag iets meer over hoe het in Nederland is geregeld met betrekking tot de vergoedingen van de Fysiotherapie behandelingen vanuit je verzekering en wat je eventuele kosten zijn.

Om te beginnen heeft Fysiotherapie Uniek contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Indien je zorgverzekeraar ons niet kan vinden in het systeem, dan kun je ons altijd laten opzoeken met ons

AGB nummer: 04120920.

Of je behandeling wel al dan niet vergoed wordt hangt af van de wijze waarop je verzekerd bent. In Nederland kennen wij zowel een basis- als aanvullende verzekering, maar wat houdt dit precies in?

AANVULLENDE VERZEKERING

De reguliere fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het afsluiten van een aanvullende verzekering is in Nederland niet verplicht. Hierdoor is de exacte vergoeding van deze behandelingen per patiënt verschillend. Wanneer je aanvullend verzekerd bent, wordt de factuur direct ingediend bij je zorgverzekeraar en door hen vergoed. Er wordt hierbij geen aanspraak gemaakt op je eigen risico en zijn je fysiotherapie kosten dus vergoed zolang je nog recht hebt op behandelingen.

BASIS VERZEKERING

In Nederland is de basisverzekering een verplichte verzekering om af te sluiten. Bij fysiotherapie wordt alleen aanspraak gemaakt op jouw basisverzekering als:

– Je jonger dan achttien jaar bent. Dan geldt basisregel dat de eerste negen behandelingen vergoed worden vanuit de basisverzekering. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat behaald, dan krijg je maximaal negen behandelingen extra vergoed.

– Je aandoening chronisch is en op de door de overheid opgestelde ‘Lijst Borst’ staat. Staat je aandoening op deze lijst dan betaal je de eerste twintig behandelingen zelf of worden deze (gedeeltelijk) betaald vanuit je aanvullende verzekering. Alle daaropvolgende behandelingen worden vergoed uit je basisverzekering.

GEEN VERZEKERING

Indien je geen aanvullende verzekering hebt en je aandoening niet op de lijst met chronische aandoeningen staat, wordt je fysiotherapeutische behandeling niet vergoed door je zorgverzekeraar. Je dient de fysiotherapie kosten dan zelf af te rekenen. Hiervoor zul je na afloop van jouw behandeling een factuur ontvangen. Onze geldende tarieven vindt je op onze website.

Fysiotherapie Uniek is contractant bij alle zorgverzekeraars:

Vragen over je persoonlijke situatie?